Monday, September 23, 2013

Tolong Aku...

dah lama menyepi...
kesian rumah usang ni dibiar sendiri...
sunyi sepi tanpa coretan dari isi hati...
aku kembali...
memenuhkan ruangan dimensi ini...
beringat sesama insani..
sebab aku pun terkadang lupa...


tolong jagakan saya...
tolong tengokkan saya...
tolong ambil kisah tentang saya...
tolong ambil berat pasal saay...
tolong maafkan saya kalau saya silap...
tolong betulkan saya kalau saya salah...
tolong ingatkan saya kalau hanyut...
tolong panggil saya balik kalau saya jauh sangat tersasar...
tolong tengokkan langkahan saya andai saya tidak berpijak di bumi...
tolong...
tolong...
tolong...
saya manusia...
tak pernah sempurna...
selalu tersasar...
selau buat benda bodoh...
dan tak patut tanpa saya sedar..
tolong saya...
tolong...

#Notakaki: terkadang manusia tu memerlukan pembimbing dalam hidupnya..keluarga..teman...tolong bimbing mereka yg memerlukan...bukan dengan cara kasar..tapi cara halus melalui hatinya.. :)

No comments:

Post a Comment