Tuesday, July 30, 2013

Luahkan saja kawan...tak mengapa...

seorang sahabat datang menyapa...
muram dan suram saja wajahnya...
aku tahu dia baru saja berendam air mata...
aku nampak dari wajahnya yang bermuram saja...
aku cuba tanya dia...
Kenapa??
Ada yang tak kena??
bagitau saja...
kau tahu kan aku sentiasa ada..
pendengar kau yang sentiasa setia...
tak kira saat dan masa...
air matanya mula mengalir deras...
aku tahu dia tengah berduka...
tapi tak tahu apa punca...
dia bilang hatinya diragut lantas ditoreh-toreh semahunya...
aku binggung tak mengerti maksudnya...
dia cakap dia kecewa...
hatinya kini penuh luka...
sia-sia dia setia...
menabur segala benih cinta bertahun lama...
ohh..faham juga aku akhirnya...
aku pun hairan apa yang manusia ni mahu sebenarnya?
sudah ada yang menyangi depan mata...
setia semahunya...
tapi masih lagi mengejar dan mahu mencari yang lebih sempurna...
tak tahukah kau saat kau ungkapkan kata-kata aku lebih cinta dia berbanding kau...
hati yang menelan rasa macam separuh gila...
dah dekat bertahun bersama baru kau cakap kau lebih cintakan orang ketiga berbanding dirinya yang selama ini kau puja...
gila!
sampai sekarang aku fikir....
kalaulah setia itu bukan pilihan tapi satu kemestian...
ku yakin takkan ada yang terluka...
takkan ada yang mendua...
hari-hari berdepan dengan sahabat yang terluka...
kau fikir jiwa aku tak terasa tempiasnya??
haruslah...
rasa nak lanyak muka-muka yang tak reti nak bersyukur seadanya...
pelik bila manusia cepat sungguh beralih hati...
sekelip mata...semuanya berubah...
baru semalam kau bilang cinta...
hari ini kau sudah membenci...
kawan...
aku tak penat mendengar keluhan kau...
menangislah...
bahu ini sentiasa ada untuk kamu...
ya...aku pinjamkan...ambil saja...sandar saja...
tapi berjanjilah dengan aku...
esok bangkit dan bangun dengan kau yang baru...
yang keparat biarlah keparat...
kau tu teruskan hidup...
kalau rasa sakit menangis saja...
itu saja pengubat luka hati yang kecewa...
tak mengapa...
aku ada...dan ingat Allah kan sentiasa ada...
sudah...
kesat air mata...
aku doakan kau kuat...dan insyaallah bakal lebih bahagia....
 

No comments:

Post a Comment