Saturday, May 18, 2013

Warkah Luahan Rasa Dari Anak Tekak

Ya...aku tahu terlalu banyak kisah duka di sini...
Tapi aku cuma kongsikan apa yang mereka-mereka rasa...kerana aku jua merasa sepertimana mereka...Biarlah segala terluah walaupun dalam bentuk penulisan saja...aku yakin ramai saja yang setia menangis di luar sana...

Ya...aku tahu..mengadu sajalah pada Yang Esa...berdoa dan minta sajala pada DIA...
tapi terkadang manusia itu memerlukan bahu insan lain untuk bersandar walaupun untuk seketika agar dapat melepaskan penatnya buat seketika setelah sekian lama berpura-pura kental menghadapi hari-hari yang luka...

Ya...aku tahu...setiap pertemuan pasti akan ada perpisahannya...soal jodoh itu semua ketentuan-Nya...
tapi hargailah insan yang menyintaimu sepenuh jiwa dan hatinya...yang setia walaupun terkadang dia yang terluka...jangan jadi bodoh melepaskan apa yang kau pegang selama ini begitu saja...tak takutkah kau kalau-kalau ada insan lain yang cuba membuatkannya bahagia?? tak! kerana aku tahu dia akan tetap tunggu aku walau lama mana sekalipun...kata kau...ohhh..tolonglah jangan terlalu yakin...dia ada hak untuk bahagia...dan kau tiada hak buat dia terluka...

Ya...aku tahu...kau punya hak mencari yang lebih baik dari dia...tapi kenapa saat kau menyulam cinta bersama janji setia yang bertahun kau anyamnya bersama dia...adakah kau ingat dia sebiji laptop yang mempunyai memory dan mampu di formatkan dengan mudahknya...kau lupa..hanya masa saja yang mampu sembuhkan segala luka...bukan sehari dua..terkadang selamanya hingga hari tua...luka itu tetap akan ada...

Hargailah mereka yang menyintai dan menyayangimu sepenuhnya...yang setia dengan mu tak kira waktu senang mahupun susah...jangan terlalu buta hanya kerana kau punya banyak pilihan...


hargailah...

ikhlas,
Tukang Coret

No comments:

Post a Comment