Tuesday, June 11, 2013

Dulu Ayah...Sekarang Giliran Aku...

Dulu aku ingat lagi...
Tiap kali hujung minggu ayah yang datang ke asrama...
Hati aku pasti berasa bahagia...
Apa tidaknya berjauhan dari ayah mama...
Terasa amat perit dan siksa...
Kalau datang tak pernah tangan kosong...
Pasti bawa bekal bersama...
Apa saja kesukaan aku pasti diusung...

Masih aku ingat lagi...
Tiap kali hujung minggu...
Aku pasti tunggu depan pintu...
Menanti nama aku di umum...
Aduh!!Terlalu rindu...
Cepatlaa...aku tak sanggup lagi tunggu...

Sekarang bila aku dah kerja...
ayah pula yang sambung belajar...
Nak naik pangkat katanya...
Kenalah belajar sambil tambah ilmu di dada...
Kalau dulu hujung minggu saja ayah dan mama yang datang...
Sekarang giliran aku pula datang bertandang...
Walaupun jauh jaraknya takku hitung...
Apa aku peduli janji aku dapat jumpa kekasih hati...
Ayah...dia sentiasa di hati....
Aku sayang ayah sampai mati...

Kelakar...
Kalau dulu ayah yang selalu pesan...
"Angah belajar rajin-rajin biar dapat grad dengan cemerlang,"
Sekarang giliran aku pula...
"Ayah...belajar rajin-rajin biar naik pangkat...kami pun bangga..."
Aku senyum...
Aku gembira...
Aku kagum...
Ayah memang kuat berusaha...
Walaupun sudah berusia...
Jiwa dia tetap muda remaja...

Ayah...
Kami sentiasa berdoa agar ayah berjaya...
Ayah pembakar semangat kami juga...
sayang ayah selamanya...
tiada ganti...tiada dua...tiada tiga...




No comments:

Post a Comment