Sunday, June 2, 2013

Pengumpul..dan aku bukanlah penyumpul...

Episod : Skipkan coretan penuh puitis petang ini...

Hari ini ahad dan ianya hujung minggu, alhamdulillah hujung minggu berjaya di isi dengan pelbagai aktiviti yang mampu menghilangkan segala stress di benak fikiran. Ya, aku dilanda stress yang melampau sejak kebelakangan ini akibat terlalu memikirkan soal kerja yang tidak pernah habis, ditambah pula memikirkan soal masa depan yang aku sendiri tak pasti mana arah tujunya, tapi yang pastinya aku sudah susun dengan rapi perjalanan hidup agar tak terkeluar dari landasan. Okay...hentikan coretan yang merapu dan agak tidak ada kena mengena dengan tajuk.

Destinasi hari ini, Amcorp Mall di Petaling Jaya. Agak seronok sebenarnya menjengah ke sini. Kenapa??? Sebab bila kaki ini melangkah saja ke ruang legar Flee Market, aku rasa seperti sudah memasuki satu pintu gerbang yang membawa aku ke dunia lain. Dunia yang berabad ke belakang, ya...percayalah cakap aku. Kalau kau suka barangan antik dan lama, wajib datang Amcorp Mall sebelum pukul6...kau pasti akan suka.

Aku bukan pengumpul orangnya, sebab aku tahu barang-barang aku kumpul pasti merata hilangnya. Tapi hari ini, setem daripada Magyar Posta berjaya menarik mata aku untuk terus menyoroti keindahannya lantas menggerakkan hati untuk membelinya. Oh, ya...terima kasih kepada kamu yang telah membelikannya untuk aku.(Senyum dalam hati...hati pun tahu senyum...percayalah...).




Mengumpul barang lama adalah sesuatu yang akan buat kau seronok. Aku sendiri melihat dengan mata hati (ayat kau terlalu entah apa-apa..tolonglah!), bertapa seronoknya manusia-manusia di situ bila mereka dapat apa mereka mahu, mereka senyum lebar sampai telinga. Seperti aku...ya, aku senyum lebar bila dapat setem di atas. Koleksi pertama...



No comments:

Post a Comment